Pravidla pIšQworek na finále
Finále je tu za pár dní a je tedy ideální příležitost osvěžit si pravidla. Rozehrání, systém play-off, doba na jednu hru, šachové hodiny… to a další věci finále odlišují od krajských a oblastních turnajů. V tomto článku najdete jejich rekapitulaci.
Zahájení
Všechny partie jsou zahájeny přes SWAP 2, který si všichni finalisté měli možnost vyzkoušet na krajských turnajích.
Play-off
CRF se hraje tak, že se utvoří čtyři skupiny, z nichž do dalšího průběhu postupují dva nejlepší týmy do pavouka o 1. – 8. místo, třetí týmy do pavouka o 9. – 12. místo, čtvrté týmy do pavouka o 13. – 16, páte týmy do pavouka o 17. – 20. místo a šesté týmy do pavouka o 21. – 24. místo. Play-off o 1. – 8. místo se hraje způsobem A1 vs. B2 (V1; P1), A2 vs. B1 (V2; P2), C1 vs. D2 (V3; P3), C2 vs. D1 (V4; P4). Vítězové zápasů se následně střetnou systémem V1 vs. V3 (V9), V2 vs. V4 (V10). Vítězové V9 a V10 se utkají ve finále a poražení v zápase o třetí místo. Poražení z úvodního kola pavouka se střetnou systémem P1 vs. P3 (P9), P2 vs. P4 (P10). Vítězové P9 a P10 se utkají ve v zápase o páté místo a poražení v zápase o sedmé místo. Zápasy o 9. – 12. místo až 21. – 24. místo se sehrají systémem Ax vs. Cx (V1x), Bx vs. Dx (V2x). Vítězové V1x a V2x se střetnou o 9. potažmo 13., 17. a 21. místo, poražení o 11., 15., 19. 23. místo.
Rozlosování týmů do skupin provádí na místě pořadatel tak, aby týmy, jež nezvítězily v KT, byly vždy ve skupině alespoň dva.
Šachové hodiny a čas na duel
Během CRF budou k určení časového limitu použity šachové hodiny. Časový limit pro hráče na jeden duel bude osm minut. Na začátku hry jsou spuštěny hodiny začínajícího hráče. Poté každý hráč musí po svém tahu zastavit své hodiny, a to stejnou rukou, kterou táhl. Současně s tím spustí soupeřovy hodiny. Zastavení vlastních a spuštění soupeřových hodin musí být provedeno ihned po tahu, aby nebyl soupeř rušen při svém tahu. Toto pravidlo nezabraňuje tomu, aby hráč zapomněl zastavit hodiny. Pokud si této skutečnosti jeho soupeř všimne, není povinen jej na to upozorňovat. Čas naměřený hodinami je považován za rozhodující, leda by hodiny měly zjevnou závadu. Chce-li hráč upozornit na chybu hodin, musí tak učinit okamžitě. Pokud musí být hra přerušena z důvodu nezaviněného žádným z hráčů, hodiny musí být zastaveny, dokud není problém vyřešen. Hráči nesmí zastavit hodiny, aniž by okamžitě poslali pro pořadatele soutěže. Nikdo jiný než hráči (ani pořadatel soutěže) nesmí upozornit, že jeden z hráčů překročil čas, nebo že hráč zapomněl zastavit své hodiny.
Přesto stále doporučujeme přečíst si pravidla v plném znění zde.