Chceme rozvíjet skrytý potenciál

19.09.2008 | Zuzana Gocmanová | Interview

Richard „RichieRich“ Malovič (23), student Masarykovy Univerzity v Brně, spoluzakladatel celé myšlenky a koordinátor projektu v úvodním rozhovoru na start soutěže.

 

Kdy jsi dostal nápad založit SCG?

RM: Samotný název pochází až z roku 2004, ovšem myšlenka pořádání středoškolských her v počítačových hrách či jiných alternativních disciplínách je z roku 2003. Nedostal jsem nápad sám, ale se spolužákem Josefem Šamánkem. 

Co vlastně SCG znamená?

RM: Student Cyber Games - původně byl tento projekt inspirován světovou olympiádou v počítačových hrách - World Cyber Games. Dříve tak název odpovídal soutěžím, které jsme pořádali, dnes zůstal kvůli tradici. Slovo „cyber" pro nás znamená věci jako modernost, nové technologie, informační věk, systematičnost.

Na začátku jste pořádali soutěže ve StarCraft: BroodWar?

RM: Ano, protože jsme tu hru považovali za strategickou, logickou a do velké míry prospěšnou. Po prvních úspěšných ročnících však na nás někteří soutěžící začali tlačit, abychom začali pořádat soutěže i v akčních typech her. To jsme odmítli, neodpovídalo to původnímu konceptu.

Po dobrém rozjezdu pak náhle přišla dvouletá pauza...

RM: V tehdejší podobě složení organizátorského týmu nebylo možné pokračovat. Muselo dojít k výrazné reformě, nejen po lidské, ale i po organizační stránce. Určitou roli hrály i osobní důvody, kdy jsem potřeboval alespoň jeden rok usilovně studovat :)

Proč se vrací SCG zrovna teď a proč ne opět s počítačovými hrami?

RM: Již na jaře 2007 jsme s Robertem Šefrem alias Robem koketovali s myšlenkou soutěž obnovit, ovšem z časových důvodů to tehdy nebylo možné. V říjnu jsem si pak uvědomil, že máme zřejmě poslední možnost kdy bychom se do toho mohli znovu ponořit. S Robem jsme oslovili dřívější krajské koordinátory - Jaromíra „Jardu" Šavelku a Ondřeje „Ondraska" Cikánka a společně jsem se začali v listopadu jednou týdně scházet a přemýšlet nad tím, jak by se dalo v myšlence SCG pokračovat. Postupně jsme seznali, že pokud má být organizace koncepční a dlouhodobá, nemůže být závislá na jednom typu soutěže, a to ještě tak vyhraněném jako je StarCraft: BroodWar. Proto už tehdy přišla první myšlenka udělat nějakou velice jednoduchou soutěž, díky které bychom mohli postavit univerzální organizační tým.

Proč padla volba právě na piškvorky?

RM: Vnímali jsme připomínky jak hráčů, učitelů, tak veřejnosti, že naše soutěž není pro každého. Přestože se nám podařilo docílit poměrně vysokého počtu účastníků, vzali jsme připomínky na vědomí. Primárně je naším cílem dělat soutěže, kterých se můžou účastnit jak kluci, tak holky, mladší i starší. Některé soutěže to naplní lépe, jiné hůře. Piškvorky jsou v tomto ohledu mnohem lepší než StarCraft.

Co znamená název akce: pIšQworky?

RM: Písmena I a Q jsou velká, abychom podtrhli skutečnost, že každý člověk, který se do téhle soutěže přihlásí je hravý a má důvtip. Anglické slůvko Work v druhé části názvu pak znamená, že bychom chtěli výhledově s účastníky našich soutěží dále pracovat a podporovat jejich potenciál.

Kolik v tuto chvíli očekáváte účastníků?

RM: Byli bychom rádi, kdyby se zúčastnilo zhruba 500-600 škol, které utvoří 800-900 týmů.

Proč se soutěží týmově?

RM: Protože podporujeme týmového ducha a přijde nám to zábavnější, než když je účastník sám. Takhle si můžou členové týmu navzájem fandit a podporovat se. Takovou zvláštností je, že školní kola se hrají jeden proti jednomu a až podle výsledků se utvářejí školní týmy. Chceme, aby školní týmy byly složeny z těch nejlepších hráčů.

Finálový turnaj proběhne kdy a kde?

RM: V Brně 21. 11. 2008 a měl by ho doprovázet i zajímavý program jako profesionální odborné komentování zápasů. 

Na jakou cenu se může těšit vítězný tým?

RM: Přemýšleli jsme o tom, co by mohlo soutěžící nejvíce zaujmout a protože rádi podporujeme zážitky (proto se ostatně naše soutěž nekoná korespondenčně, ani online, ale přímo na místě) byl adrenalinový mix jasnou volbou. Výherci tak mohou společně strávit adrenalinové odpoledne v některém centru - skákací boty, let v kouli a tak...

Jaký je vlastně cíl celé akce a co si od ní SCG slibuje?

RM: Chtěli bychom navázat na tradici alternativního školního soutěžení, budovat dobré vztahy se středními školami v ČR a hlavně aby se soutěže pořádané SCG staly symbolem kvalitního školního soutěžení v netradičních disciplínách. Chceme rozvíjet skrytý potenciál studentů.

A jaká je tvoje vize budoucnosti SCG?

RM: SCG jako organizátor školních soutěží by rádo pořádala 3-4 velké soutěže ročně.