Zahajujeme hru – metodou SWAP!
V piškvorkách jde hlavně o logiku, dobrou strategii a přípravu. Tomu odpovídá i jejich zahájení. Začínající hráč nemá jednoznačně výhodu a nejde tak hned odhalit jeho taktiku. Pojďme si vysvětlit dva způsoby zahájení piškvorek, kterých se drží i mistři světa. My pIšQworky začínáme metodou SWAP2.
SWAP
Začínající hráč rozmístí kdekoliv po desce první 3 symboly v poměru 2:1, tedy například dva křížky a jedno kolečko. Jeho soupeř si následně vybere, se kterým symbolem chce hrát. Takže buď pokračuje v tahu, nebo nechá odehrát začínajícího hráče – vždy hraje hráč s menším počtem symbolů. Úvodní rozestavění je velice důležité a proto je dobré si jej pořádně rozmyslet a třeba se připravit na různé scénáře toho, jak může pokračovat.
SWAP2
Zahájení hry SWAP2 je rozšířením varianty SWAP. Začínající hráč rozestaví kdekoli po desce první 3 symboly, stejně jako u základní metody. Jeho soupeř si následně vybere, s jakým symbolem chce hrát, nebo umístí další dva symboly (jeden křížek a jedno kolečko). Volbu symbolu pak nechá na začínajícím hráči. Ten tedy volí křížky nebo kolečka, když je na desce postaveno pět symbolů. Opět pokračuje ten hráč, který má menší množství symbolů. Jednoduché, že?