Gymnázium Zlín - Lesní čtvrť
Školení organizátorů, oblastní turnaj a nakonec i krajský turnaj hostilo Gymnázium Lesní čtvrť ve Zlíně. Zelený je nejen blízký les, zelenou zde měly letos i pIšQworky.
Gymnázium Zlín - Lesní čtvrť
Lesní čtvrť 1364, 761 37 Zlín
www.gymzl.cz
Druhy a typy studia
- čtyřleté studium, zaměření všeobecné
- čtyřleté studium, obor živé jazyky
- osmileté studium, zaměření všeobecné
- osmileté studium, zaměření všeobecné
Škola se nachází nad městem u lesa v klidné části zhruba 1,5 km od centra. Je dostupná městskou hromadnou dopravou. Celková kapacita školy je 960 žáků. Ředitelem školy je RNDr. Jan Chudárek
Velikost školy
Ve škole studuje celkem 32 tříd. Z toho 16 je v osmiletém cyklu všeobecného vzděláváni, vždy dvě v ročníku. V každém ročníku čtyřletého studia jsou tři třídy všeobecného vzdělávání a jedna třída je obor živé jazyky s posílenou výukou cizích jazyků.
Škola se nachází celkem v sedmi samostatných pavilonech, které jsou spojeny krčky. Škola je plně bezbariérová. Každý žák má k dispozici v centrální šatně vlastní zamykatelnou skříňku.
K dispozici mají žáci celkem tři tělocvičny a venkovní hřiště s umělou trávou pro všechny míčové hry. Pro výuku tělesné výuky se využívá blízký les.
Škola má vlastní školní jídelnu. Denně se připravují 3 jídla, z nichž jedno je vždy salát.
Vybavení školy
Každá předmětová komise disponuje minimálně jednou multimediální učebnou s PC a dataprojektorem. Škola má jednu učebnu vybavenou interaktivní tabulí. Jazykové učebny jsou standardně vybaveny videem s televizí. Vyučující cizích jazyků běžně používají k výuce přehrávače (MD, CD i MP3). Žáci mají k dispozici knihovnu s cca 10 000 svazky a 6 PC s přístupem k internetu. Dále mohou využívat studovny společenských věd, zeměpisu a dějepisu. K dispozici jsou pravidelně učebny výpočetní techniky s volným provozem v odpoledních hodinách.
Pedagogický sbor
Ve škole působí více než 70 vyučujících, z nichž někteří na částečný úvazek. Navíc má škola i externí vyučující, především pro odborné a nepovinné předměty.
Všichni učitelé jsou aprobováni. Někteří učitelé působí ještě jako vyučující na jiných středních, vyšších odborných školách nebo jako lektoři různých kurzů, jiní jsou členy řídicích orgánů předmětových soutěží a olympiád na krajské i celostátní úrovni.
Ročníkové a celoškolské projekty
Projekty jsou součástí vzdělávacího procesu. Zařazování projektů různých časových délek a forem probíhá v jednotlivých předmětech aktuálně v závislosti na možnostech a probíraném učivu. Zefektivňuje se tím vyučovací proces, motivuje žáky a vytváří podmínky pro spolupráci mezi všemi sociálními skupinami.