XO2021: Reloaded aneb znovu na scéně

12.01.2022 | Petra Tomášková | Historie

Po roční covidové pauze, kdy neměli organizátoři dostatek času se na nečekanou situaci připravit, se v novém kabátě již po třinácté představily pIšQworky svým ostříleným příznivcům i novým zájemcům. Byl to napínavý ročník...

Soutěž byla přesunuta do online prostoru, a to konkrétně na herní platformu, kterou speciálně pro tyto účely vyvinul člen organizačního týmu Martin Bruna. Přes myšlenku hybridní formy turnajů (první úroveň soutěže online, druhá úroveň a Grandfinále offline) bylo potřeba reagovat na aktuální protipandemická opatření a ponechat v online světě i zbytek soutěže. Grandfinále čekala nová výzva; program, který se pravidelně koná na Fakultě sociálních studií Masarykovy univerzity odvysílat z improvizovaného studia z Papíren Brno, partnera soutěže. Ve chvílích, kdy byli soutěžící zaměstnáni piškvorkovými duely, ujali se slova Lukáš Souček alias Boneslash (juniorský mistr světa v piškvorkách) a Martin „Martéz“ Muzika (mistr světa v gomoku). Společně rozebírali tahy těch nejlepších grandfinálových turnajů, komentovali chybná umístění symbolů a nabízeli výhodnější taktiky. Celý přenos, kterým provázeli moderátoři z řad organizátorů, bylo možné sledovat živě na youtubovém kanále spolku SCG, který pIšQworky pořádá. První místo vybojoval tým DPOX7 z Nové Paky.

 

Online prostor přinesl i svá pozitiva. Přispěl k myšlence vytvoření dvou nových kategorií pro jednotlivce, konkrétně tedy tzv. Jednotlivci SŠ/ZŠ pro hráče základek a středních škol a kategorie Veteráni, určená hráčům do 27 let. Ta dávala možnost „vysloužilým“ pIšQworkářům i „přerostlým“ zájemcům zavzpomínat nebo poměřit své piškvorkové síly mezi kamarády. Ve čtvrtek 18. listopadu se konalo jejich společné Grandfinále, které proběhlo offline v eventovém prostoru enforum v pražském Karlíně.

 

pIšQworky 2021 v číslech:

  • Do škol bylo rozesláno 12 704 pozvánkových mailů.
  • V soutěži se utkalo 1 219 týmů z 562 škol, 342 jednotlivců SŠ/ZŠ a 154 jednotlivců do 27 let.
  • Týmy byly rozděleny do sedmi regionů, podle kterých soutěžily (šest českých a jeden slovenský).
  • Pod rukama nám vznikla zbrusu nová herní platforma.
  • Nejmladšímu finalistovi jednotlivci bylo 13 let a byla jím dívka!

 

Mottem kampaně se stalo XO: Reloaded (doslovně přeloženo „znovu načtené“) a odkazovalo na navrácení se oblíbené soutěže do života studentů. Online prostor reflektoval plakát týmů (tradičně ve dvou verzích červené a modré barvy) a nově i plakát pro Veterány (černý s motivem filmu Matrix). Co se sociálních sítí týče, informace byli hráčům filtrovány skrze Instagram, Facebook (formou vtipných obrázků, tzv. memes) a zcela nově skrze Discord; platforma ideální pro komunikaci a interakci napříč soutěžícími i organizátory. Poprvé se pIšQworky objevily v autobuse. Přes 1,3 milionů cestujících hromadné dopravy v několika městech zhlédlo dvacetisekundové propagační video, které se posléze objevilo i na sociálních sítích pIšQworek. Ve spolupráci s partnerem soutěže Papírny Brno vznikl nový unikátní sešit se čtverečkovaným papírem, jehož pIšQworkovou tematiku zpracovala Margaret Verdyck.